Sorularınıza Cevaplar

Aşağıdaki formu doldurarak sıkıntılarınız ve rahatsızlıklarınız hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz. Teşhislerde yaş ve cinsiyet önem taşımaktadır. Lütfen yaşınızı ve cinsiyetinizi de belirtiniz.

Bu sayfada sorularınızla beraber isminizin baş harflerini görmek istemiyorsanız lütfen rumuz belirtin. Sorularınızın cevaplarını bu sayfada bulacaksınız. Ayrıca kişisel bir cevap yollanmayacaktır.

Soru: CÖ, 37 yaşında, erkek

Üç yıldan beri ara ara makattan kanama olmakta. Son zamanlarda kanamam çok arttı. Yakınlarımdan hemoroidden ameliyat olanlar var. Ameliyattan sonra çok ağrı olduğunu söylüyorlar. Şimdilik ... isimli pomad kullanıyorum. Sizin önerileriniz.

Cevap:

Herşeyden önce şikayetlerinizin değerlendirilmesi için muayene edilmeniz gerekiyor. Sorun gerçekten hemoroid mi? Bunu anlamak şart. Eğer hemoroid hastalığı varsa niçin aklınıza hemen ameliyat seçeneği geliyor? Ameliyata gerek kalmadan lastik banding ve infrared fotokoagülasyon ile problem çözülebilir. Ayrıca ameliyat gerekiyorsa ağrı olacak endişesi ile bundan kaçmak yanlış. Zira ameliyat sonrası dönem artık elimizdeki etkili ağrı kesiciler ile çok rahat atlatılıyor.

Soru: ZA, 28 yaşında, erkek

Altı yıl önce askerliğimi yaparken kıl torbasından ameliyat oldum. Ameliyattan on gün sonra dikişlerim alındı. Şimdiye kadar bir sorunum yoktu. Ancak bir haftadan beri kuyruk sokumumdan yine bir akıntı başladı. Aynada bakmama rağmen o bölgede kıllar nedeniyle akıntının geldiği yeri göremiyorum. Hastalığım tekrarlamış olabilir mi?

Cevap:

Pilonidal sinüs (kıl torbası) ameliyatı sonrası tekrarlama ihtimali her zaman mevcuttur. Ameliyat sonrası o bölgedeki kılların giderilmesi (epilasyon, ağda vb) ile bu ihtimal azaltılabilir. Kuyruk sokumundaki problemi görmeniz zor olabilir. Bir yakınınıza o bölgeyi traş ettirip bakmasını rica edin. Ortada içinden sarı renkte bir sıvı gelen veya bir yumak kıl çıkan toplu iğne başı boyunda delikler hastalığın nüks ettiğini düşündürecektir.

Soru: MC, 32 yaşında, kadın

Yedi aylık hamileyim. Hamileliğimden önce de nadiren makattan kanama olurdu. Şimdi dışkılama sonrası makatımdan dışarı memeler sarktığını hissediyorum ve bazen kan da geliyor. Jinekoloğum durumun hemoroidden kaynaklandığını ve geçeceğini söylüyor. Siz ne dersiniz?

Cevap:

Hamilelik anüs ve rektum civarındaki kan dolaşımını etkileyeceği için hemoroidlerin de büyümesine ve şikayetlerin artmasına yol açabilir. Doğum sonrası muhtemelen problem hafifleyecektir. Bu dönemde bol posalı gıdalarla beslenip dışkılama alışkanlığınızı düzenli hale getirmeniz sizi bir miktar rahatlatacaktır. Ayrıca hemoroid damarları içindeki basıncı geçici olarak azaltacak bazı ilaçları (jinekoloğunuzun onayı alındıktan sonra) bir süre için kullanabilirsiniz.